laupäev, 9. juuni 2018

Matk Kagu-Eestisse

Esimene päev

Alustasime oma matka äratuskella helinaga ning viimaste asjade pakkimisega. Kell 9:43 ootasime kõik rõõmsalt rongijaamas rongi, et millal saaks küll seda teekonda alustada. Saime kõik ilusti rongi, kuid see oli täis. Jõudsime Tartu, kus me vahetasime rongi ja tuli välja, et see on veel rohkem täis. See rong oli nii täis, et ei saanudki liigutada või mõni läks üldse WC(mina) seisma, sest seal oli rohkem ruumi. Kui meie jõudsime oma sihtpunkti rongiga oli rong täiesti tühi. Alustasime matka umbes 100 meetri kõnniga külastuskeskuse juurde ja vähemalt minul tundus see olevat raske. Õnneks me jõudsime sinna kõik tervena ja hakkasime vaatama filmi. Pärast filmi rääkis tädikene meile ajaloost ja lasi katsuda tööriistu, millega vanasti kaevati liiva.
Martin poseerimas

Romet poseerib ka
Pärast seda läksime me vaatama ühte Piusa koobast.

Piusa koobas

Koopa sein ja Marteni pea
Vaatasime koopa ära ja läksime Piusa liivakarjääri juurde, kus tegime paar pilti ja grupi klõpsu. Sealt hakkaski meie teekond. Alguses olid kõik väga rõõmsad ja heas tujus. Kõik kõndisid rõõmsalt ja läksid kiirel sammul lootes, et äkki jõuame kiiremini kohale.

peaaegu rõõmsalt kõndides
Kuid pärast teist peatust olid peaaegu kõigil juba õlad valusad ja parmud, sääsed ja kärpsed käisid ümber ja segasid meid ilma nautimast.

Kolmas peatus(halvim selfikunn)
Õnneks hakkas paistma lõpp ja kõigil läksid näod rõõmsaks. Pärast telgi kokkupanekut tuli söök nagu tellitud ja hakkasime sööma. Pärast söömist läksid osad ujuma ja teised võrguplatsi üles panema.

Meie meistriteos
Umbes pooled vajusid õhtul juba vara ära, aga teine pool nautis sellest ööst viimast.

Teine Päev

Teisel päeval oli äratus kell 8 (mõnel 9). Hommiku kohta ütleks, et ei olnud just parim ilm, sest telk oli ligumärg. Õnnetuseks suutsime hommikul pakkimisega ka natuke meie armast rohelist telki lõhkuda, kuid loodame, et kui natuke remonditööd teha, jääb telk ikka ellu.

Märt ja Kerdo ootamas teisi
Kell sai 10 ja me seadsime oma sammud esmalt Liipsaare vaatetorni juurde. Tahtjad said üles ronida ja vaadet nautida. Seal oli ka üks kuju, millest me ka pilti tegime.

Selline kujuke seal
Pärast seda hakkasime kõndima mööda laudteed Suur Soojärve poole ning seejärel Valgjärve äärde. Seal tegime ka pikema puhkepausi, sest soovijad käisid seal ujumas.

Laudtee
Seejärel hakkasime kõndima Rebasmäe allika poole ning ka sellega algas meie kõige pikem teelõik. See oli päris väsitav, kuid nagu näha jäime kõik ellu. Allikavesi oli rauase maitsega.

Pikema teelõigu algus

Rebasmäe allikas
Viimasena läksime me Ilumetsa meteoriidikraatrite juurde. Kraater oli põhjast veega täidetud, kuid eelnevatel aastatel on see kuiv olnud.

Põrguväravad

Ilumetsa meteoriidikraatrer
Sellega saigi meie viimane vaatamisväärsus vaadatud ja hakkas meie lõpuspurt. Teised jäid veel puhkama, aga mina, Marten ja Janno panime kohe minema rongijaama juurde. Lõpuks jõudsime me rongijaama.

Viimased meetrid lõpunui
Meil oli rongini nii kaua aega, et vahepeal sai teha väiksese lõunauinaku. Pärast 2 h ootamist, jõudis ka rong kohale. Sealt sõitsime Tartu ja siis edasi Jõgevale. Me läksime kõik rongist sõbralikult lahku ja ma loodan, et kõigile oli see meeldiv kogemus ja tore seiklus.